Friday 31 May 2013

PR Harus Konsisten Untuk Kesejahteraan Rakyat

Aku setuju dengan statement Timbalan Presiden PAS yang menilai bahawa pilihan raya lepas penuh dengan penipuan. Serentak dengan itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim pun seru agar rakyat hadir ke Balai Polis untuk melaporkan penipuan itu. Statement Mohamad Sabu boleh dibaca di SINI

Semua sudah sedia maklum yang pilihan raya kita baru-baru ini amat diragui. Isu pengundi hantu [bangla mari], dakwat tanggal, kempen media berat sebelah dan penggunaan agensi kerajaan secara maksimum oleh kerajaan adalah antara intipati yang mewarnai politik kini.

Kerajaan dilihat amat terdesak untuk meraih sokongan pengundi bukan melayu. Pelbagai inisiatif ditabur hingga terlupa akan kesinambungan sokongan ahli dan penyokong sendiri. Harus diakui yang orang melayu dan india lantas memberi undi kepada kerajaan. Bagaimanapun, silent voters pelbagai kaum dan paling getir sokongan orang cina jelas memeningkan kerajaan.

Inilah politik baru yang menjahanamkan kerajaan.

Lain hal dengan Pakatan Rakyat [PR]. Konsistensi meraih sokongan dengan mendedahkan segala macam keburukan kerajaan jelas memberi kemenangan berganda kepada PR. Wadah perjuangan yang jelas mahu menukar sistem hari ini memberi sinar baru kepada rakyat.

Rakyat harus memberi peluang kepada PR. Memberi mereka ruang untuk membuktikan keupayaan bahawa politik dan perjuangan PR akan membentuk wajah baru Malaysia. PAS yang menjadi parti terbesar sambil dibantu kebijakan pemimpin gabungan 3 parti pasti akan membentuk sebuah pentadbiran yang telus dan intergriti.

:Ubah sistem hari ganti dengan sistem yang lebih telus untuk Malaysia baru yang lebih gemilang.

No comments:

Post a Comment